Mitt hjärta blöder.

Jag läser en bok som heter flickan med de röda skorna. Har inte många sidor kvar.
Det handlar om en bebis som fått cancer och jag kan säga att jag har gråtit floder. Det har varit tungt att lösa boken men har varit tvungen.
Något som gör att mitt hjärta blöder ännu mer är att älskling berättade en grov sann historia.
En ambulans personal hade berättat om hans värsta upplevelse. Han hade fått ett larm om att ett späd barn var sjuk. När det väl hade anlänt till huset eller om de nu var en lägenhet så öppnade en 13-årig kille dörren. Han sa att hans lillebror var sjuk och låg på sängen. Abulanssköterskorna hade frågat vart föräldrarna var och den 13-åriga killen sa att de var och handlade. När de gick och tittade på sängen fanns det inget barn på sängen, men storebror hade sagt att han låg där stt sköterskorna inte såg honom. De tyckte att något var märkligt och tog en runda i huset. En av sköterskorna upptäckte en blodfläck på en byrå men trodde de bara hade skätt en lite olycka. Han bestämmer sig för att öpnna förstå byrålådan. Där finner han ett spädbarnslår, i nästa låda spädbarnet huvud, i nästa kroppen och i sista resterande kroppsdelar. Nu till anledning storebrodern kunde inte acceptera att han fått all uppmärksamhet i alla dessa år och nu hade svårt för att föräldrarna hade gav den lilla bebisen mer uppmärksamhet så han bestämde sig för att "förstöra" det så han kunde få tillbaka uppmärksamheten.
Jag finner inga ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0