Livets slutskede!

Det har varit en jobbig och kämpg dag i skolan. Inte pga att det var mycket att plugga, för vi hade seminarium där mitt motto är rent ut sagt ordbajsa. Se bara till att det låter klokt och övetygande, även om du själv inte har en blekaste aning om vad du pratar om.
Skillnaden från alla andra seminariumen är att ämnet idag var döden, något som många av oss inte vill tala om, det känns långt borta för vissa av oss. Andra av oss verkar odödliga i vårat levnad sätt osv. Vi tittade på en lång film som hette livet slutskede. Jag hade förväntat mig att den skulle vara jobbig, men jobbig var bara förnamnet. Det fanns många senarion i filmen som träffade mina svaga punkter,
andrs kunde påminna om något i mitt egna liv som påminner om någon. Jag tror alla satt förstörda och grät efter filmen, inte bara under filmen utan under hela dagen som seminstiumet höll på. Det var ett jobbigare ämne än jag förväntande mig. Jag kände mig helt slut efter dagen.
Imorgon är en ny dag, men jag tror allmänt att denna vecka kommer vara tungt mentalt och psykiskt. Många tankar och känslor har börjat snurra inom mig och jag har ingen kontroll just nu. Men det är okej att vara såhär ibland.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0