Förändringar

Godmorgon peppz, om de är några vakna dvs.
För min del är det time for work.
När jag blickar tillbaka och tänker efter, så minns jag hur långa sovmorgonar jag brukade ta på helgerna.
Hur jag brukade komma hem efter skolan, hitta på spontana grejer hela tiden.
På bara några få månader känns det som allt ändra.. Som jag kastas in i vuxen livet...
Det enda som spelar roll nu förtiden är självklart skolan, att kunna gå ut med så höga betyg som möjligt för att komma in i sjuksköterske högskolan , att jobba alla tillfällen man kan få för att spara så mycket pengar för att inte behöva ta lån om några månader.
Jag trodde verkligen inte att jag skulle behöva uppleva det här en dag.
Känns som det var igår jag lekte med docker och brukade gunga hela eftermiddagarna...
Men det här är ju bara början... Vad vet jag om vad som väntar mig där ute och hur det ser ut om några månader?
Kanske sitter jag och bloggar i en helt annan stad, skriver och helt olika utbildningar?, helt olika vänner?  helt olika jobb?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0