Saco Studentmässa 2011 i Stockholm

Anna om Humlan och Dumlan ♥:
berätta om den dära mässan du snacka om ?

Någon gång förra veckan var jag på en saco mässan i älvsjö eftersom jag går sista året i gymnasiet.
Jag rekomenderar alla till deras mässor som finns runt över i landet. Man får sjukt mycket insperation och de som redan vet vad de vill läsa vidare kan få mer information om univeriteter runt om i landet intagningspoäng, berörighets krav, de kommer även studenter från alla dessa unviversitet och representerar om vad de tycker om sina universitet.
Det fanns även föreläsningar om hur det är att plugga utomlands, Jobba i olika verksamheter och åka till exempelvis USA och bo i en liten familjen och arbeta där. Osv.
Det fanns nästan all information om utbildningar i högskolor och vilka yrken som finns här ute i samhället som man inte ens lägger märke till eller tänker som ett yrke.
Jag fick massor av kontakter där från runt om i landet och det är ju bara ett plus, men även om
man inte är sjukt social som mig tror jag alla mer eller mindre kommer ha nytta av den mässan.


Bilder tagna från google.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0